Pomysły na zdrowe przekąski do pracy

Pomysły na zdrowe przekąski do pracy

Praca biurowa nie sprzyja jadaniu pełnowartościowych posiłków i ich celebrowaniu. Pośpiech, terminy i spotkania skutecznie przeszkadzają w zdrowym odżywianiu bez patrzenia na zegarek. Warto jednak, z uwagi na długi czas, który spędzamy przy biurkach, dbać o zdrowie i smukłą linię. W osiągnięciu tego celu z pewnością pomogą zdrowe przekąski do pracy.

Powody nieprzestrzegania diety w pracy

spożywanie słodyczy w pracyNa pewno każdy wiele razy spotkał się z pokusami spożywczymi, które pojawiają się w miejscu pracy. Ciasta lub czekoladki, którymi częstują członkowie zespołu, potrafią w ciągu kilku miesięcy spowodować wzrost wagi. Trudno oprzeć się smakowitym przekąskom, ale warto pamiętać, że praca biurowa nie jest ciężka i większość nadprogramowych kalorii odłoży się w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej.

Inną przyczyną nieprzestrzegania diety w pracy są nieprzemyślane zakupy spożywcze. Głód bywa złym doradcą, gdy w pobliżu Twojego biurka znajduje się automat ze słodyczami albo firmę, w której pracujesz, odwiedza sprzedawca gotowych kanapek. W chwilach głodu lub łakomstwa, nietrudno kupić i zjeść batonik, paczkę żelków albo słodką bułkę. Zauważ jednak, że po spożyciu przekąski z cukrem, szybko masz ochotę na ponowny posiłek. To błędne koło, bo im więcej słodkości jadasz, tym częściej pojawia się apetyt na nie.

niezdrowe jedzenie w pracyRównie złym wyborem dietetycznym co słodycze, są fast foody. Wiele barów i knajpek specjalizuje się w realizacji zamówień na dowóz. Co króluje w menu? Zazwyczaj pizza, kebab, zapiekanki i frytki. Trudno jest zamówić dla siebie apetyczną sałatkę lub lekką zupę. Nawet pozornie zdrowe dania, mogą zawierać wysokokaloryczne lub niewskazane dodatki, np. majonez, śmietanę, gotowe sosy itp.

Analizują wszystkie powyższe czynniki, można uznać, że trzymanie diety w pracy nie jest łatwe. Istnieją jednak, na szczęście, sposoby na to, aby wytrwać w walce o zdrowie i smukłą sylwetkę.

Dietetyczne przekąski do pracy

zdrowe ciasteczka do biuraJeśli codziennie zabierzesz do biura odpowiednią ilość posiłków oraz przekąski, na pewno nie ulegniesz pokusie pałaszowania ciastek, kupnych bułek czy składkowej pizzy. Zadbaj o kaloryczność dań, które przyrządzasz w domu, ich smak oraz atrakcyjną formę podania.

W ramach głównych posiłków w pracy możesz jadać zdrowe kanapki, sałaty, owsianki oraz jogurty naturalne z owocami jagodowymi (truskawki, maliny, jagody). Zdarza się jednak, że nagle dopadnie Cię głód albo nie starczy Ci czasu na zjedzenie posiłku. W takich chwilach ratunkiem będą poręczne, syte i smakowite przekąski. Dzięki nim szybko się najesz i jednocześnie zadbasz o linię. Oto, co możesz zabierać do pracy i zjeść bez wyrzutów sumienia:

• pokrojone, surowe warzywa (papryka, marchew, ogórek) z pastą hummus,
• pomidorki koktajlowe,
• orzechy i nasiona (dynia, słonecznik),
• upieczone w piekarniku pierożki z mąki pełnoziarnistej, nadziewane farszem warzywnym,
• wytrawne, roślinne babeczki,
• koktajle na bazie twarogu i mleka,
• domowej roboty, bezcukrowe ciasteczka (słodyczy dodadzą im np. daktyle).

Po wymienione wyżej przekąski możesz sięgać między posiłkami, gdy dopadnie Cię głód lub ochota na coś słodkiego. Uważaj jednak, by się nimi nie przejeść ani nie spożywać codziennie tego samego. Choć wskazane produkty są zdrowe, to w nadmiarze nie będą korzystne dla zdrowia i samopoczucia. Przykładowo spożywanie dużych ilości oleistych nasion może wywołać bóle brzucha i biegunkę, a częste jadanie nabiału – negatywnie wpłynąć na stan cery.

Podsumowanie

Jeśli zależy Ci na zdrowiu i ładnej sylwetce, ogranicz spożywanie cukrów prostych oraz fast foodów. Choć w biurze nie brakuje pokus w postaci urodzinowych ciast czy automatu ze słodkościami, staraj się omijać te atrakcje szerokim łukiem. Przed odstępstwami od zdrowej diety uchronią Cię pełnowartościowe przekąski, które możesz zabrać z domu. Warto zawsze mieć pod ręką smaczne i zdrowe przegryzki, aby łatwiej wytrwać w swoich spożywczych postanowieniach.

Dodaj komentarz