Gimnastyka w czterech ścianach

Gimnastyka w czterech ścianach

Piękne ciało zadowala każdego. Lepiej nie zaprzeczać. Zarówno dla pań, jak i panów, ma ono ogromne znaczenie i nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż zaprezentowanie w całej swojej okazałości efektów ciężkiej, wielotygodniowej pracy nad rzeźbą. Ale jak ci państwo to osiągnęli?

Wyćwiczenia domowym sposobem

Chodzić na siłownię może teoretycznie każdy. Jednak nie każdy posiada na to czas. Po co opłacać karnet (często bardzo drogi), skoro nie wiemy kiedy, i na jak długo będziemy mogli z siłowni skorzystać? Brak systematyczności w ćwiczeniach nie jest wskazany. Im dłuższe przerwy pomiędzy treningami, tym boleśniej odczujemy tzw. „zakwasy”. Zaprzestanie gimnastyki może się także objawić w drastyczniejszy sposób: utrata wagi, oraz jej nagły skok może zwiastować rozstępy na tkance miękkiej (tj. brzuch, uda, biust, ramiona).

trening z ciężarkamiAlternatywą dla zajęć na siłowni, z których na pewno warto skorzystać są więc ćwiczenia w domu. Bez tracenia czasu na dojazdy, oraz o wiele tańsze i praktyczniejsze, bo dostosowane do naszego planu zajęć. Aby móc prowadzić swój indywidualny trening w domu, należy rzecz jasna posiadać odpowiednią ilość miejsca. Nie musi ona być spektakularna, ale taka, by nie ograniczała naszych ruchów. Nie przeniesiemy do naszych mieszkań wszystkich sprzętów, dostępnych w siłowni, jednak śmiało możemy rozpocząć ćwiczenia odchudzające w domu wykonując po prostu zajęcia rozciągające i napinające mięśnie.

Najlepiej skomponować z kilku z nich zestaw trwający nie dłużej niż 20 minut, a następnie trzy razy w tygodniu go powtarzać. Ćwiczenia spalające tłuszcz również można stosować: np. 2-3 razy w tygodniu. To w zupełności wystarczy: nasz organizm się nie przetrenuje przez co gimnastyka będzie produktywna, a dzięki systematyczności efekty staną się szybciej zauważalne. W naszym spisie ćwiczeń domowych na pewno powinien znaleźć się m. in. skłon do pięty, rowerek, brzuszki, oraz deska. Wzmacniają one kręgosłup, mięśnie nóg i ramion, ale przede wszystkim: brzucha.

Płaskie brzuchy wyniesione z domu

Z czasem, gdy nabierzemy wprawy, nasze domowe ćwiczenia na brzuch możemy urozmaicić i dodać dodatkowe serie ćwiczeń. Nasz trening, z 20 minut, może trwać nawet godzinę. Nasze dodatkowe ćwiczenia na brzuch możemy wzbogacić między innymi o sportowe „gadżety”, które bez problemu możemy przechować w domu: różnej wielkości hantle, podesty (tzw. stepy), piłki czy hula-hop (lepsze efekty otrzymamy wybierając obręcz z wypustkami masującymi). Jeżeli ten typ ćwiczeń to jednak „nie nasza bajka” możemy zdecydować się na coś bardziej aktywnego. Będą to ćwiczenia dające szybsze efekty, ale wymagające większego wysiłku.

pilates a odchudzaniePierwszą alternatywą jest taniec zumba- ćwiczenia do muzyki, i pełna dowolność w wykonywaniu i kolejności. Ćwiczymy przez godzinę z dwoma krótkimi przerwami. Dla osób, które wymagają od siebie więcej propozycją jest tabata. Jest to zestaw szybko wykonywanego zestawu ćwiczeń. Trening trwa 4 minuty: po 20 sekundach intensywnego treningu, następuje 10 sekund przerwy- tak do końca wyznaczonego czasu. Tabata przynosi ogromne efekty (o wiele większe niż zumba), ponieważ wpływa również na przemianę materii (przyspieszona nawet 24 godziny po ćwiczeniach).

Podsumowanie

Nasze zestawy ćwiczeń na domowe ćwiczenia możemy konstruować sami, lub poprosić o to specjalistę, np. trenera. Należy jednak pamiętać, że ćwiczenia to nie wszystko: istotną rolę odgrywa tu również prawidłowo zbilansowana dieta. Omówienie tego jak ćwiczyć w domu mamy już za sobą. Czas zacząć i przywitać płaski brzuch.

Dodaj komentarz